Ambachtelijk Werken Helemaal Hot

Opkomend is het ambachtelijk werken, lijkt het wel. De glasblazers, de houtbewerkers, breien, haken, vilten,porcelein, pulpen etc. Het lijkt allemaal van stal gehaald te worden, in een nieuw hip jasje gestoken en hup een trend is geboren.

Het gegeven laat me niet los...ik heb zelf sterk de neiging om ambachtelijk werken , of wat dat dan ook precies mag zijn, als erg prettig te ervaren. Maar ik denk dat er meer achter zit.
Misschien is ambachtelijk werk wel een laatste houvast tegen de industralisering, of tegen de verblokkering en Ikeasering. Want alles wat je zelf maakt, zie je als je niet op past een half jaar later in de Blokker, Ikea, Hema. Maar dan voor een fractie waar jij het voor kunt maken. En dan met honderden tegelijk.

Dus wat doe je dan? Juist, hang er een ander labeltje aan.
Op dat labeltje staat dan ambachtelijk of iets in die strekking.
Ik probeer mijn werk te onderscheiden in deze eindeloze tsunami van producten, maar ik moet toegeven dat ik daar maar gedeeltelijk in slaag.
Het eeuwige gevecht tegen de bierkaai, noem ik het wel eens.

Bij tijd en wijle wordt ik er radeloos en moedeloos van. Maar soms maakt het me strijdbaar en wil ik 'iedereen' wel eens laten zien wat ik kan.
Ik hoop dat de laatste instelling de overhand zal houden.

Reacties

  1. Hi Marion,

    Ik ben het helemaal met je eens. En ik merk ook steeds meer dat mensen iets unieks willen en niet iets wat de hele meuten heeft. Dus hou hoop!
    Dat doe ik ook een :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, ik ga vrolijk door! Af en toe een beetje zelf reflexie enzo!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts